28 Şubat 2011 Pazartesi

Çiğ Köfte

Sevgili arı dostları kaç gündür uğraşmama rağmen blogumu bir türlü günceleyemiyordum ,anlamadım bağlantıdan dolayı bir sorunmu yoksa benim bilgisayarın c  baya bir dolmuş bilgisayr yavaşladığındanmı bilmiyorum nihayet şimdi uygundu  hemen  günceleyim dedim. Bugün blogum da   ayda en az bir kere yaptığım ve yiyenelrin  damaklarında ne güzel bir tadı varmış dedikleri  bir ürünle günceleyeyim dedim. Ben çiğ köfte yaptığımda kesin eve misafir gelir ve ben bundan okadar memnun olurumki anlatamam,hatta her ihtimale karşı  birazda fazla malzeme alarak gelen ler haricinde  çağırdıklarımda olur işte  buğünde onlardan biriydi ,malzemelr hazırlandı  kamera ile bir bir resmedildi.


 Çiğ köfte tepsisi taban kısmı kirtişli ,bu sayede yoğurma  işlemi kısa sürüyor,
 Fakat benim yaptığım  çiğ köfte iki saat den aşağıya düşmüyor 

 Kendi sattığım düğür ,GAZİANTEP düğürü  bizim buralrda köftelik bulgura düğür deniliyor ,bu bulgur diğerlerine nazaran sert ama bir okadar da lezzetli oluyor

 Düğürün tepsiye koyulmasından  sonra  soğan ve sarımsakların ince şekilde doğranmışını 1 saate yakın süre ,soğanların zarlarının uçar durum alana kadar  kaybolanakadar yoğurma işlemine başlıyorum.

 Yogurma işlami bittikden sonra resimde görüldüğü gibi yeteri kadar biber salçası hem tad hem renk veriyor.

 Biber salçası ile yoğrulan düğürler bu hale geliyor,sırada baharak kısmı  sonrasında  ,bağırsaklar için hakiki zeytin yağı sonrası aşağıda

 Buraya kadarağır ve yoruçu kısmı idi fakat çiğ köfteyi yedirecek olan en önemli kısmı  tabaklara süslemesidir ,eller yardımı ile verilen desen gerçekten çok önemli

 Başlanğıç

 Tabak doldu

 Çiğ köftenin olmazsa olmazları ayran  limon marul  ,burda çıkmamış ama nar eşkisi

 Son olarak ,canı ceken arkadaşlar kusura bakmasın
Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder