18 Temmuz 2010 Pazar

OĞULA DEVAM

Sevgili arı dostları 2.5 aylık çalışmadan  sonra  KPSS sınavını oldum .Artık arılarla daha fazla zamn geciriyorum  sınavın stresi  bir arıcı olarak başka türlü geçmezdide , sınavı olur olmaz  atladım arabaya  arılığıma...
3. hatfa olmuştu gitmeyeli , ve erken bir saatte direk arılıktaydım  kovanların kapagını acarken her şeyi unuttum ,sınav kolaydı ama  zamnım yetmedi ve matatmatik bölümüne fazla  bakamadım sıkıntım ordaydı hayırlısı dedik tabi ve her kovan açışım da kafamdaki sıkıntılar kaybolmaya başladı . Bu arada arılarda gayet güzel bal getirmişler  ve onları gördükce  hiç bişey kalmadı  o günde sıcaklık 40 derece birde tulumun içindeyim 6 - 7 derecede o fark atıyor ben bunlara bile aldırış etmeden kontrollerimi yaptım . resimler aşağı da
Petek gözleri bu derece de güzel dolmuş. 3 hafta bakamyınca arılarım bir kısmı oğula gitmiş,
Kontroller esnasında iki oğul çırptım kovanlara bir tanesi 7 çıtada  digeri 4 çıtada  onlara güçlü kolonilerden takviye yaparak  ayçiçeklerinde  ballarını bir an evel depolamalarını sağladım. şimdilik gayet güzeller.

 
Boş olarak vermiş olduğum kasnaklarda gayet güzel dolmuş.
yalnı bazı kasnakları kuluçkalıklara verdiğim için oralrda erkek gözü oluşturmuş ve ana aralr erkek  yavru yapmıştı ,şimdi çıkan yavruları silkeleyip ızgara attığım kovanların üst katlarına verip  bal sıtoklamalarını isityorum. şuanda durumlar gayet iyi
Bu senenin oğulları
sarı dikenlerin çok faydası var arılara  ve arılıgımın yanlarında  bir sürü var .
Bu arı gerçekten çok sıkışmış  uzun zamn zarfında, sıkışıklığı gidermek için bende  hemen temel petek verip  ve  ilave kat atarak  rahatlatmaya çalıştım  ama  dikkatimi çeken  oğul olup olmadıydı iki tane ana arı vardı sakal içerisinde
sonra tekrar kovana girdler ,sonrada benim gitmem gerekiyordu ve bir gün sonra baktığımda  oğula gittiğini gördüm,

Bağımızdaki görüntüleride vermenin zamanı geldi  sağdaki çekirdeksiz izmir üzümü soldakisanırsam esanslı üzüm  esanslı derken insan yerken damagında hoş bir tat bıraktığından  , bu sene  ikin ci budamayı da ben yapmıştım ve  omacalr  şimdilik bir düzene girdi ve  verimde gayet güzel.
kaleycik karası cinsinden olan omca , bu omcanın budama esnasında ki resmide aşağıda ve şimdiki hali arasındaki fark  bu şekilde
İşte bu şekilde  toprak kışın ölüp ilkbaharda tekrar canlanıyor ,bu çok güzel bişey .
Bu  son iki resim 23.03.2010 tarihinde çekilen resimler
SAĞLICAKLA KALIN ARI DOSTLARI

2 yorum:

  1. ilk defa arıcılıkla alakalı bir site ziyaret ediyorum. ve çok eğlenceli gözüküyor. kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. etrafta bir mail adresi göremediğimden maalesef iletişime geçemedim:(

    YanıtlaSil