7 Haziran 2011 Salı

BİTKİ FLORAMIZ

Sevgili arı dostları uzun süredir blogumu güncelleymedim sebebi  fotograf makinamın ekranının kırlması ,görsel olmayan  bilgiler  çok yalın kalıyor kendi düşüncem ,tabi ekran kırldı fakat doğa bizim ekranın yapılmasını beklemiyor ,sürekli flora çeşitliliği tabiatın  kendilerine vermiş oldu sırada  kendini gösterip  vakti on bulunca solup gidiyor . Tabi arılar bu  nimetlerden çok güzel yararlanıyorlar  altdaki resimlerde  önceler de  yayınladığım gibi bölgemizde bulunan çiçek çeşitliliğimiz .

Bu günlerde çok arıların başından ayrılmadığı bir çiçek ve arılık etrafında bol miktarda var.


Sarı rengin en güzel yakıştığı bir çiçek.


Korunga sürekli  nektar deposu.


beyaz üçgül


 pembe üçgül

bu da eflatunu

 ismini bilmediğim bir güzellik daha


Gerçekten çok ilgimi çeken bir çiçek  aynı civcive benciyor çiçek kısmı pamuklu  garip bişey


Çan çiçeği sanırsam (yabanisi)


Bu da bizimkilerin sık  uğradıgı bir çiçek.


Biraz da arıalrdan bahsedelim  geneline ikinci ballıklar konuldu,bir kısmında 3 ballıkları verdim şuana  kadar oğul almadım  ve almıcağımıda sanıyorum çünkü  sıkışmalrını  en aza indirdim  2 snedir mehmet yüksel abinin vermiş oldugu  bilgilerden yararlanarak arılarımız bu şekle getirdik mehmet abiye burdan selamlr ,saolsun  takıldıgım yerde soru sordugumda  beni kırmayarak cevap vermiştir.




Çiçege uçan arı




Omcalarımız yeşermeye başladı  ege yöresine nazaran bizim buralar dah geç açmakta .


İşte bu da benim yeni mekan nasip olursa yazın burda kalmayı düşünüyorum ,daha dogrusu yaz tatilini burda geçirmeyi düşünüyorum.

Havalrın ısınmasını istiyoruz  fakat ısnınıca da benimkiler gibi koloniniz varsa yani hırçın ise  benimgibi tulum içerisinde pişiyorsunuz demektir, bununda tek  çaresi yüksek rüzgarlı bir yere çıkarak arıların çalışmasını ordan izlemektir.daha sakin ırklara sahip olmadım olamdım derken niyetlendim bir arı aldım onuda arılar kabul etmedi amacım ondan ana arı üretmekti ,olamdı diye de  boşdurmadık  kendi kolonilerim içerisinde hem sakin hem çok bal yapan arılardan larva trans fer ettim tutarsa yayınlıcam bakalım nasıl sonuç alacagız.

ÜRÜNÜNÜZ BOL  OLSUN
SAĞLICAKLA KALIN.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder