20 Eylül 2011 Salı

2011 YILI 2. HASAT

Sevgili arı dostları   bu senenin  ikinci hasatını da  yapmış olduk  , allaha  şükür   bereketi güzeldi  geçen seneye  nazaran  verime biraz düşüş oldu ama  bu düşüşün  sebebi ise benden kaynaklanıyor  daha doğrusu 60  kovan  arılandırdığım  için onlara  stok oalrak vermiş olduğum ballar  sebebiyle  bir düşüş oldu ama sonuç olarak  yinede güzel bir yıldı , herkesin ürünü bolsun , uzun süredir  blogu  malesef  ihmal etmiş oldum , yalnız  tüm arıcı arkadaşların bloglarını  her daim kontrol etmekten  uzak duramadım  bunu söyleyim :), Bu sene  hasatı farklı bir yöntemle yaptım  daha doğrusu  yabancı videolardagördüğüm sistemi uygulamaya karar vermiştim  birkaç ekipman  ayrlattırdım bunlar için ve sonuçta  güzel  şeyelr oldu  şimdi konuyu anlatmak için görsellerden yardım alalım , ama  önce  güz gülümüzü   gösterelim  bu sene  bahar zamanı açmayan  gül güz zamanı  açtı :)

bunlar  içlerine  hasat zamnı arı çırpmak ve  ayrı bir koloni oluşturmak için yaptırmış oldugum  iki yüzeyi elek teli  ile kapatılmış üzerinde besleme  yapmak için ve  huni ucunun girmesi için  açılmış kısm bulunan kafesler, bu kafesler sayesinde  hasat esnasında  yagmalama  gibi bir şeyde olmadı çünkü önceki hsatlarda  petek üzerindeki arıları  kovana çırpıyordum   ve kovana düşen her arı tekrar yükselmeye başalyınca ortam savaş yerine dönüyordu  şimdi bunlar  mazide kaldı .

Huni saolsun cemal abinin eseri  sıtandart bir çıta  komple giriyor  biraz büyükce bişey oldu ama arı silkeleme esnasın da huni dışarısına arı dökülmüyor .

Babam  sağolsun  yardımını  esirgemedi ,  midesi boş olunca  biraz sinirli oluyor ama , kısa süreli  molalar sayesinde  nerde kavun var  hangi üzüm iyi , bak şurda da karpuz varmış derken  tüm katları indirdik .
Daha güzel   çıta resimelri vardı ama elimdeki eldiven  nedeni  ile  çekim yapamadım.

Yeni almış olduğumuz  dinlendirme  kazanı  6 teneke  alıyor denmişti  ama 4 tenekeden  fazlasını almam dedi :))

sır alma esnasında çekilen fotoğraf , bazı çıtalrın sırlarını almak çok   kolay olurken  bazılarını almak çekiç ile  çivi sökmek  gibi oluyor

bu resimde de  arıalr polenlerden  farklı bir  şekilmi desem yazımı desem çıkaramadığım  bir şey vardı ilginç geldi   payalaşayım dedim , fakat bir çıta vardı  onu   bulduğum zaman resmini çekecem  çok farklı bişey vardı .

sebze kutularına  dizilmiş kavanozlar


Balların bir çoğunu  kavanozlara  doldurdum  kavanozların bittiği yerde ise  tenekelere doldurma işlemini yaptım ,
Bu seneAllaha şükür  başta da dediğim gibi güzel bir yıldı, tüm arıcı arkadaşalrın hasatları kolay  balları bereketli , arıları sağlıklı olsun

2 yorum:

  1. Hasadınız bereketli olsun,ileriki senelerde daha da verimli hasat dileklerimle.

    YanıtlaSil
  2. ilhami abi teşekürler , cümle arıcıların hasadları bereketli olur inşallah.

    YanıtlaSil