29 Şubat 2012 Çarşamba

AÇLIK NELER YAPTIRIYOR

Selam arı dostları  yaklaşık bir aydır arıları ziyarete niyetlensem her niyetimde  kar yoğun bir şekilde yağıp  köyün yollarını kapatıyordu  ve geçen  hafta cuma günü  nihayet köyün yolunun açık olduğunu duyunca dayanamadım hemen arabaya atlayıp  arıları ziyarete gittim, gittik ama köyün yolu açık fakat arılık yolu halen diz boyu kardı  ve bata çıka bir şekilde arılığa  ulaştık ,  arılığa  girdigimizde  kapı yarıya kadar kar olmuştu ve tellerden  atlayıp geçtik  ilk dilkkatimi  kapının yanındaki  bodur elma ağacının  aşı üst kısmının  aşağıdaki resimlerde olduğu gibi  tavşan tarafından kemirldiğini gördüm bir kaç adım attımki  napolyon kirazda öyle  sagıma döndüm  deveci armutu ,soluma döndüm ekşi elma ağacı da aynı şekilde  genelini teker teker gezdikten sonra kemirilmemiş bir tane bile ağaç  kalmadığını gördüm ,inşalalh sıkıntı çıkmaz ve tekrar eski hallerine döner  ağaçlarımız, tavşana kızdık tabi ama demekki  kardan besin bulamamış ve bir kaç kişiye sorduğumda bu ay yavru zamnıdır dediler.Allah hayırlısını versin .


Armut ağacı , geçen sene çok armutunu yemiştik.

Bodur elma ağacı

Erik ağacı

başka bir armut ağacı

Kışın güzelliği bembeyaz her taraf

Arılığa giden yol sol tarafı ile yol  arasında 60 cm  fark vardı şuan da aşağı yukarı aynı seviyedeler.

Çitler gömülmüş

Arılığımızın kapısı

arıların bulunduğu yerdeki karlar erimiş durumda .

geçen sene ikinci hasattan sonra bölme yapmış olduğum arıların kontrolleride yapıldı 3-4 çıtalı arıalrın yaşadıkaları  görüldü ama çok güçlü olan iki katlı olan bir kaç  arımın besin stoğunun bitmesi sonucu ölmeleri nedeni ile moralim birkez daha  bozuldu  kışın uzun geçmesi  ve arada güneşli gün olmayışı besin takviyesi yapamayışım   nedeni ile kayıplarım oldu inşalalh daha fazla olmaz.

İnşallah tüm arıcı arkadaşların arıları sağ salim  bahara çıkarlar ,
SAĞLICAKLA KALINIZ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder