8 Mayıs 2010 Cumartesi

KOLONİ MEVCUDU HIZLI BİR ŞEKİLDE YÜKSELİYOR

Arı dostları bu gün kolonin ballığını da attım hayırlısı
kovan  mevcunun hızlı bir şekilde yükseldigini  gördüm.

Bu gün gerçekten hava da çok sıcaktı 39 derece olacağını tahmin bile
 etmezdim ama oldu.
Bu sıcak havalrda arıların susuz kalmamması suluk  içerisindeki çakılların  üzerinde
yüzlerce arı vardı  malum havanın  sıcak olmasın dan dolayı buharlaşma ve buharlaşma
netiçesindede  sulukta sukalmayınca arılar  çakıl taşlarının aralarında   su içe bilirmiyim diye
kafalrını  o aralara sokuyorlar  tabi hemen yetiştim  suyu  ilave ettiğimde  ortalık bayram yerine döndü.
Bu çiçegin ismini bilmiyorum ama  çiğdemin beyaz renklis  gibi  bir sürü
 vardı  arılar  tekelmede konuyorlardı.
malum meyve ağaçları çiçekleri savdıkları için  arıların gelir kaynaklarını kır çiçekleri oluşturuyor
sadece arılarınmı hayır  bakın kelebeklerin de,

Ana arı meme kontrolleri de yapıldı mehmet yüksel abinin vermiş olduğu bilgiler sayesinde ,hiç ana arı  memesine rastlanılmadı  umarım  böylede devam eder.
Arılar üst katlara çıkmıyordu biraz düzenlerini bozmak zorunda kaldım ve
kapalı gözlü çıtalrdan üst katlara verdim bu sayede üst katın yolunu ögrenmiş olacak
yeni yetmeler.
Arılığımızın karşısı meşe ormanı olduğu için  işçi  arıların
sırt ksımlarının  turuncu renkle boyandıkları  dikkatimi çekti
ve ahatırladım geçensenede  böyle olmuştu  ve sebebi meşe
ağaçlarından aldıkları polenlerdi.
Köyümden bir manzara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder